spelregels
Wat kan ik verwachten
- Mocht je zelf gaan inpakken, pak dan alles in hapklare verhuis brokken in. Geen losse kleine goederen. Verhuisdozen dienen afsluitbaar te zijn – geen bananendozen.
- Wij komen graag ‘smart’ verhuizen. Help ons en zorg ervoor dat er, voor zowel laad als los adres, voldoende parkeerruimte is voor de verhuisauto en eventueel een verhuislift. Stel dat dit niet voorbereid is waardoor een verhuizing vertraagd wordt, behouden wij het recht om nog een extra verhuizer toe te voegen aan de verhuisploeg (en ja, dit wordt in rekening gebracht) of extra kosten in rekening te brengen door een langere verhuisdag.
- Heb je verhuisdozen bij ons gehuurd, dan moeten deze uiterlijk binnen 30 dagen retour na je verhuizing. Je kan de dozen ook kopen van ons. Het zijn professionele systeemdozen en kosten €3,75- per doos.
- Heb je met ons een uurtarief afgesproken, dan brengen wij voorrijkosten in rekening tenzij anders afgesproken. De hoogte hiervan is afhankelijk van de rijafstand van ons bedrijf naar het laadadres en van het losadres terug naar ons bedrijf.
- De verhuisprijs kan je contant, per pin of met een elektronisch betaalverzoek direct na de verhuizing betalen. Wij werken tevens met een aanbetaling om je verhuizing definitief te bevestigen.
- Bij een annulering ben je helaas je aanbetaling aan ons verschuldigd omdat wij dan met een hiaat in onze planning komen te staan.
- Wij zijn helaas niet aansprakelijk voor eventuele schade bij slechte staat of matige kwaliteit van ramen, gevel, balkon en/of raamreling of wankele bevestiging hiervan.
- Als wij moeten demonteren, dan ontvangen wij graag een duidelijke omschrijving van wat er gedemonteerd moet worden bij je boeking.
- Het afhalen van lampen van plafonds, wanden of vloeren vormen helaas geen onderdeel van het de- en montage. Dit geldt ook voor andere elektrische apparatuur zoals wasmachines etc. Dit heeft te maken met elektra of water. Hier heb je een elektricien of loodgieter voor nodig.
- Mocht je ons willen meehelpen bij het verhuizen, zijn wij niet verantwoordelijk en of aansprakelijk voor onderdelen van je verhuizing wat door derden (dus geen OrangeMovers medewerker) geladen en gelost wordt.
- Ook zijn wij niet verantwoordelijk en of aansprakelijk voor schade (zowel materieel of lichamelijk) toegebracht aan wie/wat dan ook door een samenwerking waarbij de klant of zijn vrienden/familie/kennissen meehelpen in een verhuizing.
- Stel je woont in een appartement met een binnen lift, dan dient deze beschikbaar te zijn voor de verhuizing. Meldt dit tijdig aan bij de bewoners van het pand. Een lift die slecht of niet beschikbaar is kan voor een enorme vertraging zorgen waarop wij het recht behouden om een nacalculatie te heffen.
- Als een verhuizing via de binnen lift plaatsvindt maar onderdelen passen hier niet in, zijn wij niet aansprakelijk voor eventuele schade aan trappenhuizen. Er wordt uitsluitend over de trap verhuisd indien het niet mogelijk is via de binnen lift te verhuizen. Als klant ben je verantwoordelijk voor het meten van onderdelen van je verhuizing wat niet in de lift past en dit te melden aan ons zodat wij hier rekening mee kunnen houden.
- Is er schade ontstaan tijdens de verhuizing? Leg dit vast op de dag zelf! Dan kan dit afgehandeld worden met de verzekeraar. Verzekeraars kunnen claims makkelijk afwijzen bij meldingen achteraf. Heb je zelf ingepakt? Dan is de inhoud van een doos niet gezien en weten wij niet in wat voor staat de inhoud verkeerde voorafgaande een verhuizing. In bijna alle gevallen wijst een verzekeraar een claim af behalve als de schade voortvloeit door toedoen van een van onze verhuizers.
- De verzekering is een dagwaarde verzekering! Wist je dat bij de meeste inboedelverzekeringen een verhuisclausule aanwezig is? Check dit zodat zeker is dat je ten aller tijden verzekerd bent.
- Is een vergunning nodig voor je verhuizing, dan zijn de kosten hiervan additioneel. Dit geldt ook voor parkeerkosten, deze worden separaat en additioneel achteraf in rekening gebracht.